Sunday, October 21, 2007

Boracay day 5,6,7

Ondertussen zijn we weer thuis in Hong Kong na een heerlijke week in Boracay. Ik moet zeggen dat de Blue Mango Inn voor ons een perfect hotel was. Lekker basic en zonder poespas. De kids konden heerlijk rond rennen in de tuin en het personeel was continu met ze bezig. Zelfs als Sas en ik even weg wilden dan gingen zij koekjes bakken, lekker kleuren of op het strand spelen.

De laatste paar dagen was het weer wat minder, vooral 's nachts een paar flinke buien, maar zodra het droog werd is het heerlijk. We hebben nog een island hopping tour gedaan maar die moest worden ingekort omdat de golven te hoog waren en de bootjes hier daar niet echt op gebouwd zijn.

Ma'am Dolly, de vrouw van Vaughan (de eigenaar) was jarig en we werden uitgenodigd om mee te eten, lekkere curries en een geroosterd varkentje, voor de kids was er pizza, heerlijk.

Voor de rest alleen maar gesnorkeld, gehangen en over het eiland gewandeld een lekkere vakantie.

Op zaterdag om 09.30 vertrokken en 's avonds om 21.30 waren we thuis omdat we 6 uur in Manila moesten wachten op de vlucht naar HK. Volgende keer moeten we de vluchten wat beter regelen.

We are back home, a very nice holiday in Boracay has ended. I have to say the Blue Mango Inn was perfect for us. Not a posh hotel but clean and basic. The kids could run around in the garden and the staff was always looking after them. Even when Sandra and I wanted to do something by ourselves they baked cookies with them played on the beach or did some colouring, really great.

The last couple of days the weather wasn't that good, during the night and early morning we had rain but the moment it stopped the sun came out and everything was good. We took an Island hopping tour but had to cut it short due to high waves. Lotte was screaming and Jelle hid his face under a towel. The little boats are not build to do big waves.

Ma'am Dolly the owners wife had her birthday and we were invited for a pig roast and curry diner yummy. The kids had pizza.

For the remainder we just swam, snorkelled, walked around the island and enjoyed ourselves.

On Saturday we left at 09.30 to return home at 21.30, we had to wait 6 hours in Manila. Next time we have to plan the flights a little better.

share facebook

4 Comments:

At 6:55 am, Anonymous Anonymous said...

Lijkt me een zalige vakantie geweest. Nu weer terug naar het "normale" leven. Zover als dat dat kan als ex-pat zijnde. Ik bedoel het is toch altijd een beetje anders dan thuis.

At 2:45 pm, Anonymous Anonymous said...

Hi, via de expat-blogging site kwam ik jullie tegen. Wij wonen ook in HK, sinds 11 september van dit jaar. Onze weblog stond ook op de site, maar hebben we er voor alsnog vanaf gehaald. Moet er nog even aan wennen dat je hele leven nog meer op straat komt te liggen. Onwijs leuke features heb je trouwens!!

At 4:09 pm, Blogger Tony en Sandra Moes said...

@ Marieke, hier hebben we de blog voor bedoeld. Ik hoop dat jij mij jullie blog details wilt doorsturen. Ons emailadres staat op het blog in de rechterbalk met onze gegevens. Ik zou het leuk vinden om ook eens iemand anders zijn verhalen te lezen.

@ Petra, ik hoop dat jullie een fijne vakantie in Hong Kong hebben gehad. Tja, en dat normale leven lijkt toch ook wel erg verdacht op het gewone leven in Nederland. Elke dag de kinderen naar school en het huishouden wacht ook gewoon, alhoewel de hulp is bijna onderweg vanuit Sri Lanka.

Groetjes , Sandra

At 7:18 pm, Anonymous Anonymous said...

Tja dat zal wel weer tegenvallen thuis zijn na zo'n geweldige vakantie. Dat lange wachten op de vleigvelden hadden we ook in Brazilie. Ondanks de 'goede' vluchten weten ze daar de boel steeds om te gooien, te vertragen en te annuleren.
Overigens grappig om te lezen dat HK zo snel als thuis ervaren wordt.