Wednesday, April 04, 2007

van alles wat

Hier dan een blogje over van alles wat.
Afgelopen week ben ik natuurlijk veel aan het surfen (internet) geweest om een beetje een idee te krijgen over Hong Kong.
Iedereen die ik spreek is heel enthousiast over HK.
We gaan overmorgen voor 8 dagen daar naartoe om op huizenjacht te gaan en scholen te bezoeken.
Ik heb ook al contact gehad met een juf van de nederlandse school in HK, en zij zei dat we haar maar moeten bellen als we daar zijn en een afspraak met haar maken om bij ze langs te gaan.
De enige dagen dat we niks gepland hebben zijn de 2 paasdagen.
Ik denk dat we maar wat boottochtjes door de haven gaan maken en misschien naar Disneyland, we moeten ze toch een beetje tevreden houden, zeker als ze ook al met ons mee moeten langs makelaars en kantoren.
De kinderen hebben ondertussen hier ook niet stil gezeten, zij zitten middenin hun IOWA tests, deze tests zijn ervoor om een indruk te krijgen hoe je kinderen het op school doen, ook vergeleken met hun leeftijdsgenoten in andere Amerikaanse internationale scholen.
Vorige week had de school ook twee workshops van een Afrikaanse muzikant die met wel 50 djembes en grote drums en instrumenten samen met de kinderen muziek ging maken, heel erg leuk.
De moeders die in de kantine werken, hebben dit gefinancieerd van de winst die we dit jaar hebben gemaakt.
Wij, dat is de dames mochten ook even op z'n afrikaans meedoen.
Ik ging even terug in de tijd (naar Liberia), zeker toen hij ging uitleggen en voordoen hoe de vrouwen in Ghana, waar hij vandaan komt, een baby dragen en ook nog een schaal met hun "boodschappen" op hun hoofd meenemen.
Ze doen dat in Ghana dus precies hetzelfde als 20 jaar geleden en ongetwijfeld ook nu nog in Liberia.
Ondertussen heb ik mezelf ook nog opgegeven voor een kookworkshop in de Sydney Fishmarkets, we gaan daat 3 maaltijden bereiden met vis in de hoofdrol, dat is pas in mei, maar wel heel leuk.
Het enige waar ik spijt van heb is dat we nog veel meer van Australie hadden moeten genieten, maar aan de andere kant, we kunnen altijd nog op vakantie vanuit Hong Kong.
Ik kap er nu mee, er moet weer eten worden gekookt en ik moet nog inpakken. Daar heb ik morgen weinig tijd voor, wat het paasfeest op school is morgen en daarna zwemles en scouts voor Lotte en Jelle. Vanavond heeft Youri scouts, het is international night, ze gaan dus onder andere spijkerpoepen en frikandellen eten. Druk, druk, druk. Doei!

share facebook

1 Comments:

At 5:06 am, Anonymous Anonymous said...

Jeeeeeééé, kijk ik een tijdje niet en als ik dan op jullie site kijk staat er gelijk wel big news op!
Als het klopt wat er staat zijn jullie nu in Hong Kong.
Valt niet mee denk ik zo'n zoektocht!
Vinden de kids het niet moeilijk om hun vriendjes achter te moeten laten? Groetjes van de nog steeds errug gezellige en bourgondische Raldal! haha

 

Post a Comment

<< Home