Monday, February 25, 2008

Stop de pers / hold the presses


Het is bijna niet te geloven maar de familie Moes gaat langzaam weer bewegen en sporten. We zitten sinds kort allemaal op tennis, ja tennis en Sandra en ik hebben zelfs samen les. De lessen zijn net zo leuk als de chinese les die we op maandag ochtend hebben alleen ben ik in tennis wat beter.

De kinderen doen naast tennis ook nog andere sporten, Jelle voetbalt (soms), Lotte hockeyed (schrijf je dat zo?), ja ze wordt al een echte "gooise dame" en Youri zit op martial arts.


Sandra heeft met een paar andere dames een wandel clubje, de talkie talkies omdat ze meer lullen dan lopen.

'En jij dan?' hoor ik iedereen denken, wat doet die gozer met dat ietwat te zware buikje naast een uurtje tennis per week? Het antwoord is te weing, ik zwem als ik op reis ben elke dag een aantal baantjes als er een zwembad is, en ik zin heb, en heb me voorgenomen om elke dag in het zwembad van de club baantjes te gaan trekken zodra deze open gaat op 1 april. Ik heb zelfs de formulieren voor de sportschool al in huis gehaald, ik moet ze alleen nog maar even invullen en teug brengen!!


Ook gaan we elk weekend als het niet regent een stuk wandelen met het gezin, hiken is hier tijdverdrijf nummer 1 en ik moet zeggen, zodra je een paar meter buiten de stad bent sta je midden in de natuur. Vorige week hebben we het eerste tochtje van een paar kilometer gemaakt en dat ging hartstikke leuk.

We hebben nu een paar boeken over hikes voor gezinnen gehaald, de meeste duren ongeveer 3 uur en eindigen in een restuarant, en daarvan willen we er elke week een lopen.


I's hard to believe but slowly we are trying to get fit and do some exercise. All of us are playing tennis and taking lessons. Sandra and I are taking lessons together, similar to our chinese lessons with the difference that I'm better at tennis, but we have the same amount of fun.

The kids all do some other sports beside tennis, Jelle plays soccer ( every now and again), Lotte plays hockey, she is turning in a regular expat girl, and Youri is doing martial arts.


Sandra and some other ladies have formed a "hiking" group, called the talky talkies, as they talk more than they walk.

'And you what are you doing?' I hear you think, what are you doing to get rid of that slightly overweight figure of yours? The answer is "not enough", I try to swim as much as possible whenever I'm in a hotel with a pool and I am determined to go swimming every day from the 1st of April when the club pool opens again. I also picked up the application forms for the country club's fitness center and I only have to fill it in, but that will probalby take a couple of weeks!



We also started to do some family walks in the weekend, that is when it's not raining. Hiking is outdoor activity numbe one here in HK and I must say there are a lot of nice routes to choose from. We had our first try last week with a short one of a couple of kilometers. Now we bought a book with family hikes all around three to four hours ending at a restaurant, so we can refuel after the walk.

share facebook

3 Comments:

At 6:03 pm, Anonymous Anonymous said...

Heel goed van jullie. Die man van mij sport ook niet (lopen van de auto naar kantoor en vise versa) , die wil ik ook nog zover krijgen. Maar hoe??

 
At 1:26 pm, Blogger Eef said...

Zegge... wat is er mis met Gooise dames??? ;-)
Goed te lezen dat jullie het goed maken en jullie je ook goed vermaken.
Alle liefs van ons allemaal,
Eveline (en de rest dus)

 
At 3:24 pm, Anonymous Anonymous said...

prima initiatief en nog gezellig ook zo met de hele familie op pad.

 

Post a Comment

<< Home