Sunday, July 22, 2007

ons nieuwe huis/ our new house

We hebben een huis. Het is het tweede huis(zie laatste log) geworden en we hebben met de eigenaar afgesproken dat hij ervoor zorgt dat er 100 vierkante meter tuin bestraat wordt, waarmee we een terras kunnen maken en ook nog ruimte overhouden voor een zwembadje of een trampoline. Ook hebben we een aantal fruitbomen, waaronder een mango en een Longan (soort Lychee)boom. We hebben de ramen opgemeten voor de gordijnen en nog wat fotoos gemaakt.




We found a house. It's going to be the second house (see last posting) and the owner has promised us that he will be paving 1oo square meters of the garden, so we can make a terrace and have some extra space for a pool or a trampoline. We also have some fruit trees, I recognised a mango and a Longan (lychee type tree) tree. We measured the windows for curtains and made some more pictures.


Dit is de achterkant. Waar je nu gras ziet ligt straks een terras, ook de heg wordt weggehaald.

This is the back. Where you can see grass now will soon be paved. Also the hedge will be taken away.

Dit is de eetkamer en de keuken zit meteen aan de linkerkant. De schuifdeuren op de achtergrond zijn van de woonkamer.

This is the dining room and the kitchen is immediately to the left. The sliding doors in the background are in the living room.

Dit is de keuken. Hij is niet super nieuw en ook een beetje laag, maar de werktafel in het midden kan natuurlijk ook vervangen worden voor een hogere versie.

This is the kitchen. It's not new and also a little bit on the low side, but we can always trade in the table in the middle for a higher version.

Dit onding staat in de woonkamer, kan er helaas niet uit maar heeft wel een ingebouwde plek voor een flatscreen T.V. Dat is dus ook een van de aankopen die binnenkort gedaan worden.

This thing is located in the living room, unfortunately it can't be taken out, but it has an assigened space for a flat screen T.V.. Guess that's one of our near future purchases.

share facebook

4 Comments:

At 8:16 pm, Blogger Jel said...

Gefeliciteerd! Wanneer kunnen jullie erin?

 
At 8:26 pm, Anonymous Anonymous said...

Hoi Sandra,

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Leuk over jullie nieuwe leventje te lezen: gek lijkt me weer, alles weer opnieuw ontdekken! Ik houd ondertussen ook mijn weblog nu regelmatig bij: www.hazell-aa.blogspot.com! Ik begreep trouwens ook nog later dat ik een lunch had gemist, maar je hebt een fantastisch afscheid gehad begreep ik. Ik hoop dat je het cadeau leuk vond, ik had je er niet meer over gehoord, maar je had ook zoveel dingen aan je hoofd!! En priscilla was natuurlijk ook een geweldige afsluiter en ik vond het leuk je daar nog te zien: groeten, Ingrid Hazell

 
At 1:06 am, Blogger Jip said...

Haaayyyyy,
Jullie kennen mij hoogst waarschijnlijk niet maar ik ben Jip (meisje!)en ik ben 14 jaar. Toen ik 4 was ben ik met mijn ouders en mijn zusje (die toen nog 2 was)naar Hong Kong verhuisd. We hebben er 7 jaar gewoond, ook in Hong Lok Yuen. En raar maar waar, op het zelfde adres als waar jullie nu wonen! We wonen inmidels weer in Nederand. Ik vind het erg leuk om jullie avontuuren te volgen. Ik krijg al wat Heimwee....

Groetjes Jip

 
At 7:21 pm, Anonymous Anonymous said...

Hi Sandra,
We hebben vandaag een tour gemaakt door HLY met als doel ons wellicht te vestigen (na 8 jaar in o.a. India en China). We hebben buurt, school en enkele huizen gezien en in vergelijking met huizen die we in andere wijken maar vooral ook in China hebben gezien lijkt HLY uit enigszins verouderde huizen te bestaan, gedateerde keukens en AC's.

Kun je mij wellicht vertellen/adviseren: zijn er woon/huis alternatieve in combinatie met de HLY internat school.

Hoop van je/jullie te horen,

groet Bart

 

Post a Comment

<< Home