Monday, December 11, 2006

Melbourne-Adelaide

Dag 1

We zijn weer terug van een ruime week vakantie. We zijn op 1 december met het vliegtuig naar Melbourne gevlogen en van daaruit hebben we met een huurauto onze roadtrip naar Adelaide volbracht. Allereerst vertrokken we vanaf het vliegveld meteen naar Phillip Island, daar komen elke avond bij zonsondergang de Fairy Penguins (kleinste pinguins ter wereld, zo'n 33cm groot) thuis aan wal, en daar kun je getuige van zijn. Helaas mochten we daar geen fotos maken, wat de flitslichten zijn niet goed voor hun oogjes. Ze waren wel erg schattig, jullie moeten ons maar op het woord geloven. We hebben overnacht in caravan parks, vakantie huisjes op mooie locaties, en ook niet zo verschrikkelijk duur. Tenslotte bleven we overal maar een nacht.

Hier dan maar een foto van Lotte en Youri spelend op het strandje vlakbij ons huis.

Dag 2

Op dag 2 zijn we weer naar Melbourne terug gereden en als je daar toch bent, moest ik als echte aussie soapie (al 20 jaar) eventjes in Ramsay Street gaan buurten. Helaas waren de Neighbours niet thuis, want anders had ik toch wel een cuppa blijven drinken.

Hier dan links de Timmins en rechts de Kennedys.

Vanuit het huisje in Melbourne waar we nu zaten gingen we de stad in met de bus. Onderweg werd Lotte ziek en zat ze over te geven in die bus. Aangekomen in de stad heeft ze ook nog over de reling van een brug (over de Yarra river) gehangen en ook op het Federation Square heeft ze een stukje van zichzelf achter gelaten. Snel besloten maar weer terug naar het park te gaan en op de terugweg werd ook Jelle ziek. Hadden wij weer. Nooit saai op vakantie met familie Moes. Daar aangekomen hebben we de kinderen lekker ingestopt en een film gekeken. Tja, je moet toch wat.

Hier dan toch nog een paar snapshots van de city, voor zover we het hebben kunnen zien. We moeten gewoon nog een stedentripje naar Melbourne ondernemen, zodat we het wat meer kunnen waarderen.

Dag 3

Na familieberaad toch besloten onze vooraf zo geplande route te blijven volgen zijn we naar Ballarat gereden. Ballarat is een oude goudstad, waar toen in 1851 goud werd gevonden een heuse goldrush ontstond. Iedereen wilde zijn geluk beproeven en rijk worden. Nu kun je er Sovereign Hill bezoeken, een geheel in oude stijl bewaard park. Je kunt er de mijn bekijken en ook goud pannen. Inmiddels waren Lotte en Jelle weer opgeknapt, maar was Youri ziek geworden. Tony is toen met de kleintjes naar Sovereign Hill gegaan terwijl ik met Youri thuis bleef.

Tony en de kinderen hebben daar wel plezier gehad. Vinden jullie Lotte en Jelle niet schattig in hun pakjes? Helaas hebben ze geen goud gevonden, alhoewel dat niet zo heel moeilijk schijnt te zijn. Nu had Tony ook niet geholpen tijdens het goudpannen, dat zou de reden kunnen zijn.